La reforma i modernització de l'Administració Pública, constitueix un procés dinàmic i d’ adaptació contínua, en les seues formes organitzatives i funcionals, a les transformacions socials, econòmiques i tecnològiques del seu entorn. En aquest sentit, la nostra Administració no pot romandre aliena a la introducció d'activitats de millora contínua en la prestació dels serveis públics.
L'Excma. Diputació Provincial d'Alacant celebra des de l'any 1999 el Certamen de Premis a la Qualitat del Servei Públic amb l’objectiu de fomentar, recolzar i reconéixer les iniciatives de millora de la qualitat de les seues Seccions, Unitats i Departaments.
El Certamen de Premis a la Qualitat del Servei Públic s'ha consolidat en l'organització i està servint per a promocionar els principis i mètodes de la qualitat en la Diputació, per estimular els Departaments en la millora de la qualitat dels serveis i per donar a conéixer les millors pràctiques realitzades durant l’any.
Per això, a la convocatòria de 2006 s'incorpora una important novetat que consisteix a establir una modalitat específica per concedir tres premis a les bones pràctiques que han posat en marxa els ajuntaments de la província, una qüestió que s’ha mantingut en la convocatòria actual.
Així mateix, el Certamen de Premis a la Qualitat del Servei Públic en l'Administració local de la província d’Alacant ha aconseguit un nivell alt, tant tècnic com de difusió provincial, autonòmica i nacional, de les millores iniciatives de qualitat.