Des d'aquest enfocament, els objectius generals que pretén el Pla són els següents:
Afavorir la implantació de Sistemes de Qualitat en la gestió, i propiciar formació específica als departaments de la Diputació i entitats locals de la província.
Recolzar els canvis organitzatius iniciats per diferents departaments de la Diputació, així com els d'ajuntaments i del conjunt d'entitats locals de la província, que s’han detectat a través de l'estudi de necessitats.
Propiciar la implantació dels canvis derivats de l'aplicació de les noves normatives legals.
Optimitzar l'ús de tecnologies de informació i comunicació, de manera que s'aconseguesca una millora qualitativa dels serveis als ciutadans.
Actualitzar els coneixements dels participants en relació amb els seus llocs de treball, de manera que s'aconseguesca una adaptació idònia persona-lloc.
Facilitar la carrera professional dels empleats públics locals en els termes establits en l'EBEP.
Afavorir el desenvolupament de les competències personals i professionals dels empleats públics locals de Diputació, els seus organismes autònoms (d'ara en avant OA), ajuntaments i altres entitats locals de la província.
Conscienciar els empleats públics locals de la importància del paper que juguen com a servidors dels ciutadans, transmetent a través de la formació la cultura i ètica del servei públic.
Augmentar la capacitat crítica dels empleats públics locals, de manera que adquiresquen una actitud de compromís envers la modernització de l'Administració local i a la prestació de serveis de qualitat als ciutadans.
Atendre els requisits i recomanacions de les polítiques de la Unió Europea en matèria 'd'educació permanent'.