Anar al contingut principal.

  1. Inici >
  2. Pla de Formació >
  3. Metodologia

Metodologia de Formació

Un nombre important dels cursos són dissenyats i impartits per personal intern, és a dir, tècnics experts en diferents matèries, que pertanyen a la plantilla de la Diputació que, a temps parcial, col·laboren com a professors.

Les raons que avalen aquesta opció són evidents:

  • Assegurem que els cursos s'adapten a la realitat dels usuaris.
  • La formació té un efecte motivador sobre aquests tècnics, que propicien que la seua actitud cap als treballs que es desenvolupen en la Diputació siga generalment més positiva.
  • Quant a la formació per a personal d'ajuntaments, el fet que els tècnics col•laboren com a professors, afavoreix la relació Diputació – Ajuntaments, sobretot en les tasques d'assistència i d’assessorament.
  • El cost de les accions formatives és sensiblement inferior, i possibilita, d'aquesta manera, la realització d'un nombre més gran d'edicions de cursos.

Per garantir una pedagogia d'acord amb els processos d'ensenyament-aprenentatge en la formació d'adults, el mateix Departament de Formació, a través dels cursos “Formació de Formadors” i “Perfeccionament de Formadors”, instrueix aquests tècnics i facilita la seua capacitació docent per al desenvolupament òptim de l'acció formativa.

L'elecció de la metodologia per a cada curs estarà en funció de la naturalesa concreta de l'acció formativa de què es tracte, i s’hi preparen, si escau, supòsits pràctics extrets de la realitat quotidiana dels alumnes, i s’hi realitzen reflexions d'ordre teòric, etc., a través de diferents tècniques de dinàmica de grups.

En aquells cursos que s’han de desenvolupar per personal intern, i que presumim que hagen de dur-se a terme diferents edicions, dissenyem un Manual del Professor i un altre de l'Alumne.

Aquests manuals es componen d'unitats didàctiques, cadascuna de les quals ha de contindre les parts següents:

  • Instruccions: Guies-itinerari que ha de seguir a classe per part del professor (només Manual del professor).
  • Presentacions amb PowerPoint, transparències o altres mitjans auxiliars per a recolzar la docència en les parts més expositives (Manual del professor i optativament còpia als alumnes).
  • Sessió: Text que desenvolupa els conceptes tractats en cada unitat didàctica, redactat pel professor i del que es fa entrega a l'alumne. (Manual del professor i de l'alumne).
  • Exercicis i solucions: Supòsits pràctics utilitzats en cada sessió amb la solució i/o comentari corresponent. (Manual del professor i de l'alumnat).
  • Lectures complementàries: Bibliografia, articles de revistes especialitzades etc., sobre cadascun dels temes, que completen i amplien la documentació d'estudi. (Manual del professor i optativament de l'alumnat).

Aquesta metodologia d'elaboració de materials ha sigut mereixedora de diferents premis a la qualitat dels materials didàctics amb el suport en paper, concedits per l'INAP.

C/ Ferré Vidiella, 3 03005 Alicante. Telf. 965 12 12 13 - formacio@diputacionalicante.es
  • Icono de Extensible Hypertext Markup Language 1.0.
  • Icono de Cascading Style Sheet 2.1.
  • Icono de conformidad con el Nivel Doble-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI.