Anar al contingut principal.

  1. Inici >
  2. Pla de Formació >
  3. Avaluació >
  4. Aprenentatge

Avaluació de l'aprenentatge (Coneixement/Aprenentatge)

Per Avaluació de l'Aprenentatge entenem: el procés que permet determinar el grau d'assimilació dels continguts del curs per part dels participants. Es tracta de mesurar el nivell de modificació produït en el coneixement, habilitats i/o actituds, atribuïble a la formació rebuda, produït en els alumnes.

L'avaluació de l'aprenentatge és un procés sistemàtic que per endavant es planifica minuciosament tenint en compte divers aspectes: quan, què, com realitzar l'avaluació.

Els resultats de l'avaluació de l'aprenentatge és un dels indicadors del grau d'eficàcia dels programes de formació i, per consegüent, de la qualitat de la formació.

Els diferents tipus de proves d'aprenentatge ens indiquen en quin grau els participants dominen la matèria del curs en el moment que van rebre la formació. Quan avaluem l'aprenentatge dels participants, estem mesurant, alhora, la competència mateix dels formadors. Igualment propicia que l'alumne puga prendre consciència del que aprén i, consegüentment, prenga les decisions que hi crega oportunes.

En funció de la naturalesa del curs i els objectius que ens hi plantegem, determinem i dissenyem el tipus de prova d'avaluació més idoni que utilitzarem. Així, podem tindre cursos en què s'inclouen proves de coneixements (qüestionaris de preguntes obertes o tancades, tipus test), proves situacionals o de simulació (joc de rols, estudi de casos…) o altres tipus de proves d'avaluació (discussions en grup, observació directa…).

Tornar a Introducció

C/ Ferré Vidiella, 3 03005 Alicante. Telf. 965 12 12 13 - formacio@diputacionalicante.es
  • Icono de Extensible Hypertext Markup Language 1.0.
  • Icono de Cascading Style Sheet 2.1.
  • Icono de conformidad con el Nivel Doble-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI.