Anar al contingut principal.

Capacitació Avaluadors de l'Acompliment

Referència:

Codi: 12/125

Hores: 14:00

Nre Assistents: 20

Nre Edicions Pla Diputació 2024: 10

Objectius

1. Desenvolupar habilitats de comunicació efectiva: capacitar els participants en tècniques de comunicació que faciliten la claredat i l'enteniment mutu durant l'entrevista. 2. Fomentar la creació d'un clima de confiança: ensenyar estratègies per a generar un ambient propici que permeta una comunicació oberta i sincera. 3. Capacitació en avaluació objectiva: proveir d'eines i mètodes per a realitzar apreciacions i avaluacions objectives, i minimitzar biaixos i prejudicis. 4. Tractament de situacions difícils: preparar els i les responsables per a tractar situacions complexes o delicades que puguen sorgir durant les entrevistes. 5.Coneixement del reglament de carrera: proporcionar coneixements sobre els aspectes legals i ètics vinculats al reglament de carrera i a l'avaluació de l'acompliment, com també dels procediments i registres associats a tots dos. 6. Disseny de plans de desenvolupament individuals: comprendre la importància dels plans de desenvolupament individual, i també de la delimitació d'objectius avaluables.

Programa

1. La carrera professional horitzontal i l'avaluació de l'acompliment: - Normativa i Reglament. - L'avaluació de l'acompliment. 1. Per què? Per a què? 2. Què mesurar i com. - Principis ètics de l'avaluació. 2.El rol de l'avaluador/a: - Funcions de l'avaluador/a. - Avaluació objectiva i justa: 1. Ús d'escales d'avaluació i criteris objectius. 2. Identificació i maneig de biaixos personals. 3. Formulació d'apreciacions basades en evidències i fets. 3. L'entrevista d'avaluació: - Principis bàsics de comunicació en l'entrevista: 1. Tècniques d'escolta activa i empatia. 2. Formulació de preguntes obertes i tancades efectives. 3. El llenguatge no verbal i la seua interpretació. - Creació d'un ambient de confiança: 1. Estratègies per a reduir l'ansietat de la persona entrevistada. 2. Establiment d'un marc de respecte i professionalisme. 3. Tècniques per a fomentar l'obertura i la honestedat. - Gestió de situacions difícils: 1. Tècniques de maneig de conflictes. 2. Estratègies per a bregar amb respostes emocionals o defensives. 3.Adaptació de l'entrevista segons les necessitats de la persona entrevistada. - Guió i registre de l'entrevista d'acompliment. 4. Plans de desenvolupament individual ( PDI): - Definició d'objectius i plans d'acció en el PDI. - Avaluació contínua del PDI. - Ús de joc de rol i simulacions d'entrevistes per a practicar les habilitats apreses. Discussions en grup i treball col·laboratiu. Espais perquè els participants reflexionen sobre les seues pràctiques i habilitats.

Metodologia

Exposició teòrica dels continguts, acompanyada de treballs en què s'han de resoldre problemes o trobar-hi solucions a situacions reals. Els treballs poden ser individuals o grupals.

Perfil dels Assistents

Empleats/ades de la Diputació Provincial d'Alacant que hagen de ser avaluadors/es d'altres persoens en el procés d'avaluació de l'acompliment.

Tornar

C/ Ferré Vidiella, 3 03005 Alicante. Telf. 965 12 12 13 - formacio@diputacionalicante.es
  • Icono de Extensible Hypertext Markup Language 1.0.
  • Icono de Cascading Style Sheet 2.1.
  • Icono de conformidad con el Nivel Doble-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI.