Referència: 05.01.08
Codi: 12/123
Hores: 20:00
Nre Assistents: 10
Nre Edicions Pla Diputació 2024: 1
1. Comprendre els fonaments de la mediació: introduir els participants en els principis bàsics i la importància de la mediació en contextos organitzacionals. 2. Desenvolupar habilitats de comunicació efectiva: capacitar en tècniques de comunicació que faciliten l'enteniment mutu i la resolució de conflictes. 3. Fomentar l'anàlisi neutral i objectiu: prooveir d'eines per a avaluar situacions de conflicte de manera imparcial, centrada en fets i evidències. 4. Practicar tècniques de mediació: realitzar exercicis pràctics i simulacions per a aplicar tècniques de mediació en escenaris reals o hipotètics. 5. Gestió emocional i d'estrés: ensenyar estratègies per al maneig d'emocions i l'estrés tant en els mediadors com en les parts involucrades.
Introducció a la mediació: Principis i objectius de la mediació. Rol del mediador en contextos organitzacionals. Habilitats de comunicació en la mediació: Escolta activa i empàtica. Tècniques de reformulació i clarificació. Comunicació no violenta. Anàlisi objectiva de conflictes: Identificació d'interessos i necessitats subjacents. Diferenciació entre fets, opinions i emocions. Tècniques i estratègies de mediació: Models i etapes de la mediació. Creació d'opcions d'acord mutu.Maneig d'estancaments i resistències. Gestió d'emocions i estrés: Tècniques d'autocontrol i maneig de l'estrés. Reconeixement i maneig d'emocions en les parts. Ètica i confidencialitat en la mediació: Principis ètics del mediador. Importància de la confidencialitat en el procés.
Teòrica i pràctica.
Personal tècnic de l'Àrea de Recursos Humans de la Diputació d'Alacant, pertanyent a les diverses unitats que la integren,
Primer semestre.