Anar al contingut principal.

Comunicació Efectiva i Afectiva amb l'Adolescent

Referència: 10.07.03

Codi: 24/274

Hores: 20:00

Nre Assistents: 20

Nre Edicions Pla Diputació 2024: 1

Objectius

Promoure l'escolta activa. Millorar la comunicació verbal i no verbal. - Fomentar l'empatia. Manejar conflictes i desacords. - Promoure l'autoexpressió saludable. Construir relacions de confiança. - Donar suport al desenvolupament de l'autoestima i la resiliència. Promoure la comunicació familiar oberta.

Programa

Cerquem promoure una comunicació efectiva i afectiva. Aquest programa cerca crear un espai segur i de suport perquè els adolescents es comuniquen amb els adults de manera oberta i efectiva, la qual cosa, al seu torn, contribueix al desenvolupament saludable dels adolescents i enforteix les relacions amb el seu entorn. Es veuran, de forma el més experiencial possible: Empatia, Assertivitat, Escolta, Art de preguntar, Feedback, i el ser resilients. Començarem amb propostes d'autoconeixement i gestió dels assistents per a passar a entendre als adolescents i cercar la manera efectiva i afectiva de relacionar-nos amb ells. Ensenyar estratègies per a abordar de manera constructiva els desacords i conflictes que puguen sorgir. Els adolescents sovint desafien les normes i valors establits, i és essencial que els adults sàpien com manejar aquestes situacions sense generar tensions innecessàries. Veurem com animar als adolescents a expressar els seus pensaments i emocions de manera oberta i respectuosa. Això els permet desenvolupar habilitats de comunicació i autocapacidad, al mateix temps que enforteix la seua autoestima. Treballarem en el desenvolupament d'una relació sòlida i de confiança amb les persones adolescents a través de la comunicació oberta, la consistència i el suport emocional. Quan els adolescents senten que poden confiar en els adults, són més propensos a comunicar-se de manera efectiva. Ajudar les persones adolescents a construir una imatge positiva de si mateixes i desenvolupar la capacitat de superar desafiaments i adversitats. La comunicació efectiva i el suport emocional són crucials en aquest procés. Continguts: Dinàmiques per a promoure l'escolta activa amb la persona adolescent. Dinàmiques per a millorar la comunicació verbal i no verbal amb la persona adolescent. Dinàmiques per a fomentar l'empatia amb la persona adolescent. Dinàmiques per a manejar conflictes i desacords amb la persona adolescent. Dinàmiques per a promoure l'autoexpressió saludable de la persona adolescent. Dinàmiques per a construir relacions de confiança amb la persona adolescent. Dinàmiques per a donar suport al desenvolupament de l'autoestima i la resiliència de la persona adolescent. Dinàmiques per a promoure la comunicació familiar oberta.

Metodologia

Breu teoria explicativa amb base de neurociència, PNL, comunicació no violenta, psicologia positiva plantejada a través de dinàmiques experiencials en què es treballa la problemàtica o el repte que cada participant conviu en la seua relació amb el/la adolescent amb qui interactua.

Perfil dels Assistents

Professionals dels Serveis Socials i de Benestar Social de l'Administració local de la província d'Alacant que tinguen relació i treballen amb adolescents i joves.

Calendari

Març-novembre.

Tornar

C/ Ferré Vidiella, 3 03005 Alicante. Telf. 965 12 12 13 - formacio@diputacionalicante.es
  • Icono de Extensible Hypertext Markup Language 1.0.
  • Icono de Cascading Style Sheet 2.1.
  • Icono de conformidad con el Nivel Doble-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI.