Anar al contingut principal.

Els professionals dels Serveis Socials com a recurs en la relació d'ajuda.

Referència: 10.07.03

Codi: 24/229

Hores: 15:00

Nre Assistents: 19

Nre Edicions Pla Diputació 2019: 1

Objectius

- Facilitar als alumnes eines i un espai de reflexió i autoconeixement personal, que els permeta revisar les seues intervencions professionals. - Iniciar als alumnes en eines i tècniques d'autoatenció en l'exercici de la seua professió. - Potenciar el paper del professional com a recurs en si mateix en la relació d'ajuda.

Programa

• Resignificant la Intervenció Social: L'enfocament en les capacitats. Apoderament. • L'autoconeixement personal com a pas previ al desenvolupament professional: Autoconcepte. L'alineació de valors personals, professionals i organitzacionals. Expectatives i realitat. Potenciar capacitats i talents. • El vincle en la relació d'ajuda: Equilibri entre donar i rebre, Els límits en la relació amb “l'altre”. La polaritat suport-confrontació. • Consciència emocional: el maneig de les emocions. • Autoatenció i Supervisió Professional: de les atencions a les autoatencions per a atendre.

Metodologia

Es combinen eines del Coaching, Intel·ligència Emocional i de la Teràpia Gestalt, per la qual cosa serà eminentment pràctic i vivencial. Aquest enfocament esdevé un procés de canvi personal, en el qual es treballa tant el fer com l'ésser, per això els alumnes podran experimentar una nova forma d'entendre la seua mateixa realitat personal i professional i actuar davant d'ella.

Perfil dels Assistents

Treballadors Socials, Educadors, Monitors, Tècnics d'Integració Social, Psicòlegs, així com qualsevol altre professional que exercisca la seua activitat en qualsevol camp dels Serveis Socials dels Ajuntaments i de la Diputació de la província d'Alacant.

Calendari

.

Tornar

C/ Ferré Vidiella, 3 03005 Alicante. Telf. 965 12 12 13 - formacio@diputacionalicante.es
  • Icono de Extensible Hypertext Markup Language 1.0.
  • Icono de Cascading Style Sheet 2.1.
  • Icono de conformidad con el Nivel Doble-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI.