Referència: 10.04.08
Codi: 23/088
Hores: 24:00
Nre Assistents: 40
Nre Edicions Pla Diputació 2024: 1
- Comprendre el concepte d'inclusió des del procés d'ensenyament-aprenentatge. - Valorar l'aportació de la neurociència al desenvolupament de la inclusivitat. - Conéixer les diverses capacitats i les específiques de xiquets/es amb TEA i TDAH i altes capacitats. - Donar una resposta educativa i integradora a l'alumnat amb TEA i TDHA i a les seues famílies. - Facilitar eines i recursos al professorat per a treballar dins de l'aula.
En les edats primerenques l'alumnat presenta unes característiques, ara positives, ara amb dificultats, que necessiten una resposta adequada com més prompte millor: - Les característiques de xiquets i xiquetes amb TEA profund en les edats primerenques (comportaments, comunicació, alimentació, hipersensibilitat, hiposensibilitat). - Presentació i pràctica de les agendes, pictogrames scripts, alguns sistemes de comunicació i de manera especial el Sistema Comunicatiu PECS amb el seu tauler de comunicació. - Presentació del xiquet Asperger; característica més específica dins del TEA. - Característiques de l'alumnat en edats primerenques amb TEA, TDAH (comportament, comunicació, autoestima, interessos, maneres d'aprendre…). - Pràctica i elaboració de tallers i xicotets projectes per a treballar amb aquests infants a fi de millorar la inclusió sense perdre el procés d'aprenentatge. - Treball i comunicació amb les famílies.
Acció formativa basada en l'estudi de casos en què, a partir de l'anàlisi de situacions o fet reals, es construeix l'aprenentatge.
Aquest curs està dirigit al personal de l'Administració local de la província d'Alacant que presta els seus serveis en escoles infantils municipals, principalment educadors/es i personal auxiliar.
De setembre a novembre.