Referència: 10.04.08
Codi: 23/076
Hores: 30:00
Nre Assistents: 30
Nre Edicions Pla Diputació 2017: 1
Introduir les bases de l’Acompanyament Emocional respectuós amb la Infància . Reflexionar sobre els processos de desenvolupament infantil i les seues necessitats . Reflexionar sobre el paper de l’escola i la família en l’acompanyament emocional als més menuts . Aprofundir en la temàtica dels Límits, l’Agressivitat i els Conflictes en l’etapa 0-3 . Introduir les bases de la metodologia PPA en l’etapa 0-3 i l’enfocament d’Emmi Pikler . Reflexionar sobre el sistema d’actituds dels adults que acompanyen aquesta etapa
ACOMPANYAMENT EMOCIONAL 0-3 I EMOCIONS BÀSIQUES Els primers anys de vida i la seua importància No és educar, és acompanyar. Què és l’Acompanyament Emocional Els vincles d’afecció. Confiança en els instints i autoregulació Tindre cura de l’ambient El lloc de les emocions en el Projecte Educatiu LÍMITS, AGRESSIVITAT I CONFLICTES EN L’ETAPA 0-3 Nocions bàsiques sobre el desenvolupament afectiu 0-3 i manifestacions de l’agressivitat natural i sana durant aquesta etapa Els límits en 0-3: com, quan i la seua funció Sistema d’actituds a desenrotllar per l’adult per a l’acompanyament dels conflictes INTRODUCCIÓ A LA METODOLOGIA DE LA PPA I L’ENFOCAMENT EMMI PIKLER Els principis de la Pràctica Psicomotriu Aucouturier (PPA) Metodologia de treball: sessions, duració, espais, temps i materials Joc i moviment com a llenguatges privilegiats en 0-3 El lloc de la psicomotricitat i del cos en el Projecte Educatiu. L’enfocament d’Emmi Pikler
Es partirà de l’experiència vivencial dels assistents per passar després a un procés de reflexió, anàlisi i acostament a la teoria de cada temàtica
Educadors de les escoles infantils municipals dels ajuntaments de la província i de la Diputació Provincial d’Alacant
27 i 28 d'octubre, 3, 4, 10 i 11 de novembre, a la Llar Provincial.