Referència: 10.09.01
Codi: 20/166
Hores: 25:00
Nre Assistents: 20
Nre Edicions Pla Diputació 2024: 2
Proporcionar els coneixements i eines necessàries als qui s'enfronten amb la complexa tasca d'elaborar un pla d'igualtat intern, és a dir, un pla la població destinatària del qual la constitueix el personal al servei de l'administració pública. I això en aplicació del que es disposa en: • El RD legislatiu 5/2015 de 30 d'octubre pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic que assenyala, en la seua DA setena, l'obligació de les administracions públiques d'elaborar i aplicar un Pla d'Igualtat a desenvolupar en el conveni col·lectiu o acord de condicions de treball del personal funcionari que s'aplique. • La Resolució de 13 de juliol de 2023, de la Secretaria d'Estat de Funció Pública, per la qual es modifica la de 16 de març de 2023, per la qual es crea el Registre de plans d'igualtat de les Administracions Ppúbliques i els seus protocols enfront de l'assetjament sexual i per raó de sexe.
I. Marc normatiu, context i àmbit d'aplicació de les polítiques d'igualtat: • Context europeu • Legislació nacional i autonòmica • La gestió de les polítiques públiques d'igualtat en l'Administració local II. Marc conceptual bàsic: • Sistema sexe/gènere • Àmbit públic/privat • Androcentrisme • Segregació horitzontal/vertical. Bretxa salarial de gènere • Conciliació i corresponsabilitat • Assetjament sexual/assetjament per raó de sexe III. Els plans d'igualtat interns en l'Administració. Redacció, registre, seguiment i avaluació: a) Redacció dels Plans d'Igualtat interns en l'Administració: Compromís de la institució. b) Comissió Negociadora: composició, formació en igualtat, reglament de funcionament. Obligació de negociar de bona fe. c) Contingut mínim: a. El diagnòstic de la plantilla. L'auditoria retributiva en funció del RD 902/2020 b. El Pla d'Igualtat. Àrees o eixos d'actuació. Metodologia (Resolució 13 de juliol de 2023). Objectius. Accions (indicadors, responsabilitat i transversalitat, pressupost, periodicitat i cronograma). c. Sistema d'avaluació i seguiment. Fitxes d'implementació i seguiment, eina de seguiment, sistema d'avaluació. d) Implementació del Pla d'igualtat. Comissió de seguiment del Pla d'Igualtat. Composició, formació, reglament de funcionament. El seguiment i l'avaluació. e) Registre del Pla d'Igualtat. IV. Els Protocols per a la prevenció, detecció i actuació davant l'assetjament sexual o per raó de sexe en l'Administració. a) Redacció. Comité anti assetjament, formació especialitzada. b) Registre c) Activació: a. Procés b. Òrgans en l'Administració c. Garanties: i. Confidencialitat i no revictimització. ii. Mesures cautelars. Recusació. d) Seguiment e) Avaluació.
Teoricopràctica
Personal de l'Administració local de la província d'Alacant que treballe en les àrees de Recursos Humans i Igualtat, així com en Serveis Jurídics, Secretaria i Intervenció.
Entre març i novembre