Referència: 10.04.04
Codi: 20/127
Hores: 15:00
Nre Assistents: 20
Nre Edicions Pla Diputació 2018: 1
Aconseguir que els assistents es convertisquen lectors crítics d’avaluacions de projectes i programes i puguen extraure conclusions fonamentades per a aplicar als seus projectes i programes Desenvolupar capacitats per poder encarregar i contractar avaluacions externes amb major coneixement de causa. Familiaritzar-se amb els conceptes i mètodes d’avaluació de programes i projectes per a poder aplicar-los en l’anàlisi dels seus projectes i programes.
La formulació de preguntes avaluatives: què volem saber sobre el nostre programa o projecte? La identificació dels "outcomes" d’interés del projecte o programa: de què parlem quan parlem d'impacte del nostre programa o projecte? Els instruments i les fonts d’informació per a la mesura (com podem mesurar els fenòmens sobre els quals ens interessa generar un impacte?) Les estratègies per a la inferència causal: com podem determinar que el nostre projecte o programa és la causa dels canvis mesurats? Els mètodes qualitatius per a l’avaluació: entrevistes, grups de discussió i mètodes etnogràfics
Les sessions s’iniciaran amb un marc introductori teòric en què s’exposaran els conceptes més rellevants i exemples pràctics de la seua aplicació. Es realitzaran exercicis participatius incorporant casos, dubtes o qüestions d’interés de l’entorn laboral dels participants.
Curs dirigit especialment a tècnics vinculats a la gestió de programes, serveis o equipaments culturals.
17,18 i 19 d'abril