Referència: 10.06.04
Codi: 10/026
Hores: 30:00
Nre Assistents: 16
Nre Edicions Pla Diputació 2024: 1
Dotar de coneixements tant teòrics com pràctics en matèria de gestió censal i tributària de l'impost sobre activitats econòmiques (IAE) i donar formació bàsica teoricopràctica relativa a la gestió de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres (ICIO) i les taxes pel servei municipal d'estudi de la concessió de la llicència d'obertura d'establiments, l'estudi de la concessió de llicències d'obres i també per la utilització privativa o els aprofitaments especials constituïts en el sòl, subsol o sòl de les vies públiques municipals, a favor d'empreses explotadores de serveis de subministrament que resulten d'interés general o que afecten la generalitat o una part important del veïnat (també conegut com la taxa de l'1,5%).
Mòdul IAE: - Fet imposable. - Subjectes Passius. Exempcions - Lloc de realització de l'activitat. - Elements Tributaris. - Càlcul de la quota. - Bonificacions. - Meritació, Període impositiu i prorrateig de quotes. - La gestió de l'IAE. Mòdul ICIO: - Normativa reguladora. - Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals. - Nomenclátor Decret 54/1990 de la Comunitat Valenciana. - Ordenances fiscals. - Normativa urbanística aplicable al cas. - Ordenances municipals. - Gestió tributària. - Beneficis fiscals. - Aplicació informàtica mer a la gestió dels anteriors tributs. -Catàleg de models - Casos pràctics.
Exposició teòrica dels continguts, acompanyada de treballs en què s'han de resoldre problemes o trobar-hi solucions a situacions reals. Els treballs poden ser individuals o grupals.
Al personal de les oficines tributàries/ departament que exercisca llocs de treball relacionats amb la gestió dels tributs indicats més amunt.
Totes les sessions d'aquest curs se celebraran per videoconferència. Per poder participar-hi, cal disposar d'un ordinador (amb webcam, micro i àudio), una tauleta (tablet) o un smartphone. Abans de l'inici de cada sessió rebràs les instruccions d'accés a través del correu electrònic i en la Secretaria Virtual.
De març a novembre.