Anar al contingut principal.

Redacció administrativa

Referència: 04.00.03

Codi: 07/063

Hores: 30:00

Nre Assistents: 20

Nre Edicions Pla Diputació 2024: 1

Objectius

L'activitat administrativa diària necessita l'ús de la comunicació escrita, d'aquí ve que siga important aconseguir una redacció segura, fluida i flexible, sobretot en aquest àmbit on cada dia es dona la necessitat de transmetre informes, cartes, correus electrònics, oficis, etc. Amb aquest curs es pretén capacitar l'alumnat per a redactar la majoria d'escrits de tràmit i, fins i tot, informes administratius amb les màximes garanties de coneixement gramatical i estilístic.

Programa

El document administratiu 1. El document administratiu: tipologia, característiques, normativa, etc. Tipologia de documents administratius. Finalitat i forma. 1.Produïts per l'administració local: ofici, carta, correu electrònic, notificació, diligència, informe, proposta, resolució, publicacions per als butlletins oficials de la província i els diaris oficials de la comunitat autònoma, etc. 2.Produïts pels administrats: denúncia, queixa, petició, etc. 3.Documents comuns: actes, certificacions, comunicacions, etc. Elaboració dels documents administratius. Normes d'estil i dubtes més freqüents. 1.Normes d'estil 2.Regles generals d'accentuació 3.Signes de puntuació 4.Majúscules i minúscules 5.Abreviacions. Abreviatura. Convenció. 6.Abreviacions. Sigles, símbols i acrònims 7.Números 8.Normalització i formalització 9.Identificació dels signants dels documents. 10.Signatura electrònica. 11.Encapçalament dels documents 12.Fórmules de salutació i comiat 13.Dubtes gramaticals i d'estil més comuns. 14.Recursos gratuïts per Internet. Activitats i tests.

Metodologia

En línia amb sessions tutorials per videoconferència

Perfil dels Assistents

Personal de l'Administració local

Observaciones

Totes les sessions d'aquest curs se celebraran per videoconferència. Per poder participar-hi, cal disposar d'un ordinador (amb webcam, micro i àudio), una tauleta (tablet) o un smartphone. Abans de l'inici de cada sessió rebràs les instruccions d'accés a través del correu electrònic i en la Secretaria Virtual. Les classes per videoconferència seran obligatòries. Es realitzarà una atenció especial en els errors gramaticals i d'estil més habituals de l'ús de l'idioma espanyol en la documentació administrativa.

Per a poder participar-hi, cal disposar d'un ordinador (amb webcam, micro i àudio), una tauleta (tablet) o un smartphone. Abans de l'inici de cada sessió rebràs les instruccions d'accés a través del correu electrònic i en la Secretaria Virtual.

Tornar

C/ Ferré Vidiella, 3 03005 Alicante. Telf. 965 12 12 13 - formacio@diputacionalicante.es
  • Icono de Extensible Hypertext Markup Language 1.0.
  • Icono de Cascading Style Sheet 2.1.
  • Icono de conformidad con el Nivel Doble-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI.