Referència: 04.00.07
Codi: 07/051
Hores: 30:00
Nre Assistents: 15
Nre Edicions Pla Diputació 2018: 2
Comprendre i utilitzar les estructura bàsiques d’un molt freqüent. Establir amb l’interlocutor contactes socials elementals. Prendre consciència de les característiques culturals pròpies de la comunitat de persones sordes signants.
UNITAT 1: Ens registrem Continguts gramaticals: El substantiu. Noms propis. L’adjectiu. Els díctics. Els quantificadors. Els pronoms interrogatius. Oracions enunciatives, interrogatives i copulatives. Els connectors. Importància de les pauses. Els adverbis. Els paràmetres formatius en llengua de signes. Continguts lèxics: Identificació personal; parts del cos; característiques físiques i de carácter; sentiments. Accions i aficions. Llar i habitatge. Flora i fauna. Continguts socioculturals: Identificació personal: el signe propi. Continguts pragmàtics: Demanar informació. Expressar gustos, desitjos i sentiments. Relacionar-se socialment. UNITAT 2: Ens presentem a un càsting signat Continguts gramaticals: El substantiu: gènere i nombre. L’adjectiu. Concordança de gènere i nombre. Els possessius. Formes. El verb. Continguts lèxics: La família i les relacions familiars. Educació i ocupació. Llocs, persones i accions. Salut. Professionals de la salut. Continguts socioculturals: Concepte de persona sorda. Heterogeneïtat del col·lectiu. Continguts pragmàtics: Expressar opinions, actituds i coneixements. Estructura, construcció, i interpretació del discurs. UNITAT 3: Conviure és compartir Continguts gramaticals: Els quantificadors. El verb. L’oració. Els adverbis de temps, de lloc i de manera. Continguts lèxics: Accions quotidianes. Educació i ocupació. Persones i accions II. Ciutats i pobles de l’entorn. Comunitat Autònoma pròpia i governants. Temps i calendari. Continguts socioculturals: Pautes per a un primer contacte amb la persona sorda. Continguts pragmàtics: Demanar valoració i valorar.
La llengua de signes serà la llengua vehicular per a la transmissió de coneixements, i s'hi emprarà un enfocament orientat a l’acció, amb la utilització de diferents TIC per a facilitar l’assimilació dels objectius i continguts proposats.
Personal de les entitats locals de la província d’Alacant, que hagen de realitzar tasques d’atenció a la ciutadania i que hagen realitzat, prèviament, el curs d’Introducció a la Llengua de Signes Espanyola, Atenció a la Ciutadania Sorda.
El curs es desenvolupa en modalitat presencial. Està homologat, a més de per l’IVAP, pel Patronat Reial de Discapacitat, adscrit al Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat.
De febrer a novembre