Anar al contingut principal.

Introducció als Sistemes d'Informació Geogràfica

Referència: 02.02.04

Codi: 04/061

Hores: 30:00

Nre Assistents: 10

Nre Edicions Pla Diputació 2024: 2

Objectius

Familiaritzar l’alumnat amb la tecnologia SIG. Conceptes bàsics de la cartografia, i les diferents fonts de dades disponibles d’Informació Geogràfica. Conéixer la interfície de QGIS. Treballar amb informació geogràfica raster i vectorial i sistemes de referència. Generar informació i comprendre el concepte d’anàlisi espacial i realitzar operacions de geoprocesamiento per a generar mapes i crear col·leccions de mapes per a la seua inclusió en informes.

Programa

1. Introducció als SIG 2. Components d’un SIG 3. Fonts de dades 4. Conceptes bàsics de cartografia 5. Interfície de QGIS 6. Treballar amb Informació Geogràfica en QGIS 7. Operacions Espacials. Geoprocesamiento en QGIS 8. Generació de mapes per a impressió i publicació en línia 9. Informació geogràfica disponible en la web. Visors cartogràfics. 10.Treball final de curs

Metodologia

Curs Intensiu fonamentalment pràctic on s'hi resolen problemes amb component territorial mitjançant l’ús dels SIG. Es planteja a l'alumnat un treball final que haurà de resoldre de manera independent aplicant els conceptes exposats al llarg del curs.

Perfil dels Assistents

Personal de l’Administració local de la província d’Alacant, de perfil tècnic de qualsevol disciplina que tinga impacte en el territori o l'analitze, amb l'ús d'informació espacial per al seu treball (enginyers, arquitectes, geògrafs, biòlegs, arqueòlegs...etc. ) Encara que no són necessaris coneixements previs de SIG, sí són necessaris coneixements i habilitats ofimàtiques solvents.

Calendari

De febrer a novembre

Tornar

C/ Ferré Vidiella, 3 03005 Alicante. Telf. 965 12 12 13 - formacio@diputacionalicante.es
  • Icono de Extensible Hypertext Markup Language 1.0.
  • Icono de Cascading Style Sheet 2.1.
  • Icono de conformidad con el Nivel Doble-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI.